lobkeopreis.reismee.nl

Het Prinsdom Andorra, dag 3: Natuurtocht Andorra.

Na een heerlijk ontbijt vertrokken een 09.30 uur voor een rondrit door Andorra. Bij het hotel stapte ook gids Dini in de bus. Het eerste plaatsje waar we uitstapten was Pal. Een mooi dorpje met steile straatjes. Daarna reden we de bergen in bij La Massana. Hier stopten we op een hoogte van ruim 2000 meter. Daarna draaide de bus om en reed weer 500 meter naar beneden,liefhebbers konden die afstand ook lopen. Mensen die mij kennen, weten voor welke optie ik koos. Het was een mooie asfaltweg, langs de weg hebben we nog hagelstenen aangetroffen van afgelopen zaterdag. Toen was er een noodweer losgebarsten in La Massana.

Vervolgens reden we naar het plaatsje Ordino, waar we een lunch genoten. Wij bestelden een bikini, dat is geen kledingstuk maar een tosti. Een ander soort tosti dan dat we hier in Nederland kennen. Dit was een stuk stokbrood met gesmolten kaas en ham, gebakken op de bakplaat. Daarna reden we door een tunnel waar in het verleden ook een etappe van de Tour de France doorheen is gekomen, een van die etappes is zelfs gewonnen door Tom Dumoulin. Daarna nog genoten van de rust en bergwereld op een uitzichtpunt. Was heerlijk in de zon.

Vervolgens weer teruggereden naar het hotel, onderweg nog een tussenstop gemaakt bij een Romeinse brug.

Het was een schitterende dag vandaag, ik kijk erg uit naar de komende dagen.