lobkeopreis.reismee.nl

Pittoresk Vrsar, dag 8: Brijuni eilanden

Vandaag staat de laatste excursiedag van deze reis op het programma. Nou ja, eigenlijk meer een halve excursiedag, aangezien we aan het begin van de middag weer terug zullen zijn bij ons resort.

We vertrokken om 08.30 uur, om in Fazana om 10.00 uur de boot te nemen naar de Brijuni eilanden. Een andere benaming voor deze eilanden is het Nationaal Park Brijuni. Dit Nationaal Park bestaat uit 14 eilanden. Alleen het grootste eiland, Veli Brijun, kan bezocht worden. Op het eiland zijn nog enkele overblijfselen van het Romeinse tijdperk te bewonderen. Ook is er een safaripark. President Tito heeft jarenlang op het eiland gewoond. In de jaren 70 heeft hij van de toenmalige leidster van India, Indira Gandhi, een olifant gekregen. In het safaripark zijn nu nog enkele dieren te zien, zoals zebra's en een reuzenschildpad.

Met een toeristentreintje(ja, daar is ie weer) maakten we een mooie rondrit over het eiland. Er is nog prachtige natuur te aanschouwen op het eiland. Evenals een museum over president Tito, maar deze hebben we niet bezocht.

Om 13.00 uur stapten we weer op de boot om terug te keren naar Fazana, en van daaruit terug naar Vrsar.