lobkeopreis.reismee.nl

Het Prinsdom Andorra, dag 4: La Seu d'Urgell en Os de Civis

Vandaag vertrokken we om 09.00 uur naar het Spaanse bisschopsstadje La Seu d'Urgell. Dit stadje ligt op een hoogte van 691 meter en heeft een totale oppervlakte van 15 km2.Hier bezochten we onder leiding van de Nederlandstalige gids Sisi het centrum van het stadje en de Romaanse kathedraal Sant Miquel.

Na dit bezoek liepen we terug naar de bus en kwamen we ook nog langs Parc Olimpic del Segre. Dat is een groot watersportparadijs waar men oa kan wildwaterkanoën. Toevallig waren er hier ook veel kanoërs aan het trainen voor het WK, wat over twee weken hier gehouden zal worden. Erg mooi en spectaculair om te zien!

Na dit spektakel even bekeken te hebben, stapten we weer in de bus en vervolgende onze weg naar Os de Civis. Hier genoten we van een 4- gangen lunch en na de lunch maakten we met een groepje nog een korte, maar pittige wandeling door de steile straatjes van het dorp. Rond 17.00 uur waren we weer terug in het hotel. Het was weer een mooie en zonnige dag!