lobkeopreis.reismee.nl

Het Prinsdom Andorra,dag 5:Basilica Sanctuary Nostra Senyora de Meritxell en Andorra la Vella

Om 09.15 uur vertrokken we om een dagje in de hoofdstad, Andorra la Vella, en omgeving door te brengen. De dag begon erg bewolkt, dus het was zeer de vraag of deze dag regen-vrij zou blijven. We trokken weer de bergen in en kwamen eerst langs een mooie basiliek, Basilica Sanctuary Nostra Senyora de Merotxell (een hele mond vol dus). Deze basiliek was prachtig gelegen. Aan deze basiliek brachten we een kort bezoek. Er was ook een tentoonstelling van 40 miniaturen van Romaanse kerken in de omgeving. Erg bijzonder om de miniaturen te zien, vind het bijzonder knap hoe ze dat gemaakt hebben.

Hierna stapten we weer in de bus en reden de Coll d'Ordino omhoog. Hier bezocht ik met een paar anderen de Skywalk ( Mirador del Roc del Quer), oftewel een observatieplatform op 1920 meter hoogte. Het lijkt ook wel op een springplank. Vandaag uit hadden we een geweldig uitzicht!

Daarna begon het inderdaad te regenen, onze timing was dus uitstekend. Als het eenmaal begint te regenen in de Pyreneeën, trekt het ook heel snel dicht. Daar staat tegenover dat het ook vaak voorkomt dat een bui snel weer wegtrekt en het minuten laten weer droog is en de zon weer schijnt. We stapten weer in de bus en reden naar Andorra la Vella. Na de lunch zouden we nog een bezoek brengen aan het historische centrum en aan het oude en nieuwe parlementsgebouw. Maar helaas, je raadt het misschien al... het begon weer te regenen en nu bleef het ook doorregenen. Ik heb nog wel het oude parlementsgebouw op de foto gekregen, maar daarna liepen we weer terug naar de bus en keerden terug naar het hotel.