lobkeopreis.reismee.nl

Het Prinsdom Andorra, dag 7: Vall de Nuria

Een lange dag vandaag. Na een vroeg ontbijt vertrokken we om 07.30 uur naar Catalunya. In het dorpje Ribes de Freser pakten we de tandradbaan. Deze trein bracht ons naar het 1000 meter hoog gelegen Vall de Nuria. Het was een prachtige rit daarnaartoe, het duurde ruim 40 minuten.

Ook vandaag ging ging Sisi weer met ons mee. Zij ging met een aantal mensen een klein kerkje bezoeken. Ik had andere plannen, ik zag weer een donkere lucht aankomen en ben snel in de gondel gestapt om het nog hogerop te gaan zoeken. Het zou me toch niet gebeuren dat er weer een regenbui aan zou komen en alles weer potdicht zou komen te zitten boven. Maar dat viel gelukkig allemaal erg mee. Met een paar mensen genoten van ons lunchpakketje (bestaande uit een lekker belegd broodje met ham en kaas, een appel en een pakje drinken.)

Daarna met een vrouw naar beneden gewandeld. Het was een prachtig, maar heel steil pad. Voorzichtigheid was dus geboden. 20 minuten later kwamen we weer veilig aan beneden. Vervolgens met Sisi en een deel van de groep nog een aangename wandeling gemaakt. Op sommige plekken was het weer klimmen en klauteren, maar ik was inmiddels al afgestudeerd als klimgeit, dus dat ging best gemakkelijk. Nog even langs het meer gewandeld en toen snel onder een parasol gedoken, want het was weer gaan regenen. Na 5 minuten scheen de zon weer, dus toen lekker op het gemak teruggelopen naar de tandradbaan en weer afgedaald naar beneden. Daar stond de Bolderman bus weer op ons te wachten voor de rit van 3 uur terug naar het hotel.