lobkeopreis.reismee.nl

Het Prinsdom Andorra, dag 8: Winkelen in Andorra la Vella

Vandaag was alweer de laatste dag in Andorra, het taxfree winkelen stond op het programma.

Van gids Dini hadden we al begrepen dat niet alles taxfree is. Sigaretten en sterke drank zijn een stuk goedkoper dan in andere landen, maar dan heb je het eigenlijk ook wel meteen gehad. Andere goederen zijn vaak niet veel goedkoper. En in de winkelstraten zijn ook veel dezelfde winkels als in Nederland te vinden, zoals de Zara.

Ik was eerst doorgelopen tot het historische centrum en daar een paar foto's gemaakt. Lekker op het gemak rondgewandeld en wat in etalages gekeken en een souvenirshop bezocht, een van de weinige plekken waar souvenirs als koelkastmagneetjes etc worden verkocht.Een koelkastmagneetje en een klein tasje met Andorra erop weer rijker, kwam ik naar buiten en liep via de winkelstraat weer terug naar het nieuwe centrum, en het punt waar we weer hadden afgesproken.

Rond 13.00 uur waren we weer terug in het hotel en ben ik met drie anderen gaan lunchen.