lobkeopreis.reismee.nl

Pittoresk Vrsar, dag 3: Opatija en Moscenice

Vandaag stonden Opatija en Moscenice op het programma.

Ook het ontbijt in het resort is fantastisch, wat een variatie heb je hier. Brood, broodjes, beleg, fruit, yoghurt. Noem maar op en ze hebben het. Ook komen de mensen die een voorkeur hebben voor een Engels ontbijt, ook goed aan hun trekken.

Na al dit gesmul was het om 08.45 uur tijd om naar de eerste stad van deze dag te vertrekken; Opatija. In het verleden brachten veel voorname gasten hun vakantie door in deze stad. Als je door de stad wandelt, zie je veel prachtige gebouwen in neoklassieke en barokke architectuur. Tegenwoordig is de stad nog steeds een populaire bestemming, en zeker bij toeristen. Opatija is heerlijk gelegen aan zee.

We begonnen ons bezoek aan de stad met een wandeling onder leiding van een gids. Na deze wandeling zochten we verkoeling in een luxe hotel, waar we genoten van een kopje koffie of thee met gebak.

Hierna ging een groot deel van de groep een boottocht maken bij de stad. Ik vond dit zonde van de tijd, aangezien we deze middag ook nog naar Moscenice gaan. Ik heb een wandeling gemaakt door een prachtig park in Opatija, park Angiolina. Hier kwam ik een aantal muurschilderingen tegen en uiteraard veel mooie bomen. Langs de zee ben ik weer teruggelopen, de groep was ook bijna weer terug van de boottocht.

Om 14.30 uur vertrokken we naar Moscenice, een heuveldorp met stenen huizen en smalle straatjes. Hier kregen we een rondleiding van de burgemeester. Het is echt een mooi dorp met een geweldig uitzicht.

Kort na 16.30 uur vertrokken we weer en arriveerden om 18.00 uur weer in Vrsar.