lobkeopreis.reismee.nl

Pittoresk Vrsar, dag 4: Pula

Vandaag hebben we een extra excursie, georganiseerd door onze chauffeur: een dagje naar Pula.

Pula is de zuidelijkst gelegen stad van Istrië en heeft ruim 56000 inwoners. Het is daarmee de zevende stad van Kroatië.De bekendste trekpleister van de stad is het amfitheater, deze werd in de 1e eeuw na Christus opgetrokken en is nog steeds in goede staat.

We konden de stad samen met een gids ontdekken, maar ik koos ervoor om de stad zelf te ontdekken. In 2009 ben ik al in Istrië geweest en was benieuwd of ik, behalve het Amfitheater, nog andere bouwwerken zou herkennen in de de stad.

Dat bleek dus niet het geval. Ik vond Pula wel een mooie stad, maar het amfitheater is wel het hoogtepunt van de stad.

Nadat de groep ook weer terug was van de stadswandeling, reden we terug naar ons hotel. Daar heb ik me nog vermaakt in mijn appartement met airco, en later over het resort gewandeld.

Het was weer een mooie dag!


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!